چهارشنبه, 22 آذر 1402

اخبار روز

ما را دنبال کنید

اتحاد سه گانه مالیاتی برای فشار بر سفره مردم / متهمان مالیاتی را می شناسید؟

۹:۵۶ ق٫ظ, ۲۲ آذر ۱۴۰۲
فرار مالیاتی

به گزارش اقتصاد آزاد محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مالیات ها در بودجه 1403 به اقتصاد 100 گفت:هنگامی که مالیات برعایدی سرمایه در مجلس مطرح بود یک تنه وبطورشفاف مطرح کردم که این اقدام مقدمه ای برای افزایش مالیات ها است که متاسفانه دولت و کمیسیون مربوطه مخالفت کردند واین اعتراض مورد توجه قرار نگرفت.

وی تاکید کرد:هنوز برنامه هفتم توسعه بطور رسمی تبدیل به قانون نشده و به تایید شورای نگهبان نرسیده است اما شاهدیم که سازمان امور مالیاتی اقدامات خود را شروع کرده که این هم پدیده ای نوظهوری است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه موضوعاتی مطرح شده که هنوز به جایی نرسیده اما شاهدیم برخی دستگاهها بر اساس مذاکرات و مصوبات مجلس که هنوز به تایید شورای نگهبان و نظر مجمع تشخیص مصلحت نرسیده، اقدامات خود را شروع کردند که یکی از این موارد افزایش قیمت کپسول های گاز مایع است که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده اند.

وی گفت: آنچه رئیس جمهور به هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1403 در مورد کشف پایه های مالیاتی جدید بیان فرموده و تاکید کردند، واقعیت ندارد و این بخش در واقع قسمت هایی است که تا دیروز معاف از مالیات بودند،که عمدتا اصناف و کسبه هستند و محبورند برای امرار معاش خود بر روی قیمت ها بکشند که این اقدام حتما تورم زا است.

نماینده مجلس یازدهم در مورد آسیب چنین اقدامی برای سفره های مردم گفت : قطعا تاثیر بسزایی بر سفره مردم دارد و آسیب زاست قبلا تورم با سرعت و تشدید افزایش نقدینگی در ارتباط بود که تا حدودی از چند ماه پیش مدیریت شد اما بحث مالیات ها و تشدید آن عملا اثری که کنترل نقدینگی می توانست داشته باشد را خنثی خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد اقدامات مجلس برای جلوگیری ازاین روند افزود:والله بنده اخطار می دهم در نطق و صحبت هایم بارها مسایل را گفتم اما وزارت اقتصاد و دارایی وسازمان های امور مالیاتی و برنامه بودجه کشور با یکدیگر متحد شدند تا فشار بر مردم وارد کنند.

پربیننده ها

حاشیه ها

ورزشی

عکس خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *