یکشنبه, 12 آذر 1402

اخبار روز

ما را دنبال کنید

ارز دیجیتال CRO چیست؟ آشنایی با پروژه کرونوس و توکن CRO

۱۱:۱۴ ق٫ظ, ۱۲ آذر ۱۴۰۲

سال 2009 که بازار ارزهای دیجیتال و بیتکوین ظهور کردند، کاربران انتقادات بسیاری به آن‌ها داشتند. اما این موضوع جلوی پیشرفت و توسعه این بازار را نگرفت و هم‌اکنون شاهد گسترش و محبوبیت این بازار در کل جهان هستیم.

 

شبکه‌های بلاکچینی بسیاری ازجمله Crypto.com با توکن‌های کاربردی و بومی خود توسعه پیدا کرده‌اند. وب‌سایتی که نام بردیم یکی از صرافی‌های بزرگ و معتبر جهان و مالک بلاکچین کرونوس (Cronos) است. این بلاکچین ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه داده است و ارز دیجیتال آن نیز رشد سریعی داشته است.

در این مقاله قصد داریم شما را با پروژه کرونوس و ارز دیجیتال بومی آن، CRO آشنا کنیم. همراه ما باشید.

معرفی پروژه کرونوس

کرونوس پلتفرمی بلاکچینی و متن‌باز است که قراردادهای هوشمند اتریوم، کازموس، برنامه‌های غیرمتمرکز و زنجیره‌هایی که با EVM سازگارند را پشتیبانی می‌کند. نکته قابل‌توجه آن است که بلاکچین کرونوس در مقایسه با اتریوم تراکنش‌های بسیار ارزان‌تر و سریع‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین سازگاری بیشتری را در میان محیط‌زیست، برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند ایجاد می‌کند.

 

Cronos بر مبنای اترمینت (Ethermint‌) که بر اساس Cosmos SDK است ایجاد شده است. این پلتفرم انتقال سریع برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند از اتریوم و سایر زنجیره‌های سازگار با EVM را ارائه می‌دهد. افزون‌براین‌، از آن‌جایی که بلاکچین کرونوس از IBC (پروتکل ارتباط بین‌بلاکچینی) بهره‌مند است، قابلیت همکاری با اکوسیستم کازموس را نیز فراهم می‌کند.

جالب است بدانید کرونوس در سه ماه آغازین راه‌اندازی خود رشد چشم‌گیری را تجربه کرد. کاربران بیش از آن‌چه که انتظار می‌رفت از این پلتفرم استقبال کردند و هم‌اکنون بیش‌از ۳۵۰,۰۰۰ آدرس کیف پول فعال در بستر Cronos وجود دارد.

ارز دیجیتال کرونوس چیست؟

ارز دیجیتال بومی پلتفرم غیرمتمرکز و متن‌باز کرونوس، CRO نام دارد. ابتدا باید توجه داشته باشید که بلاکچین کرونوس با هدف سرعت بخشیدن به پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال، مراقبت از اطلاعات کاربران و توان‌مندسازی آن‌ها در نظارت از داده‌های خود، راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتال کرونوس کاربران را قادر می‌سازد تا از آن برای پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

به‌ بیانی دیگر، CRO نقش واسطه را ایفا می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا ارزهای دیجیتال خود را با کارمزدی بسیار کم، به ارزهای فیات با ارزش مشابه تبدیل کنند. در رابطه با سرعت بلاکچین کرونوس در تأیید تراکنش‌ها باید گفت که کم‌تر از ۱ ثانیه طول می‌کشد تا هر تراکنش از سوی کرونوس تأیید شود.

چه کسانی پروژه کرونوس را بنیان‌گذاری کردند؟

یکی از نکات مهم در رابطه با کرونوس، راه‌اندازی آن از سوی Crypto.com است. در سال 2016، این شرکت با نام Monaco Technologies GmbH و به‌دست گری اور، رافائل ملو، کریس مارسالک و بابی بائو راه‌اندازی شد. در ادامه جایگاه هرکدام از این افراد را در پلتفرم کرونوس مشاهده می‌کنید.

  • کریس مارسالک (Kris Marszalek): بنیان‌گذار و مدیر اجرایی
  • رافائل ملو (Rafael Melo): بنیان‌گذار و مدیر ارشد امور مالی
  • بابی بائو (Bobby Bao): سرپرست توسعه سازمانی
  • گری اور (Gary Or): بنیان‌گذار

کرونوس چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه چند مورد از ویژگی‌های کرونوس را بررسی می‌کنیم.

سازگاری با EVM

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد، کرونوس با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. این امر بدان معنا است که کرونوس قابلیت پشتیبانی از هر DAO، قرارداد هوشمند یا برنامه‌ غیرمتمرکز موجود در بستر بلاکچین اتریوم را دارا است.

مقیاس‌پذیری بالا

یکی دیگر از نکات مثبت درباره کرونوس، مقیاس‌پذیری و سرعت بالای‌ آن در انجام و پردازش تراکنش‌ها است. جالب است بدانید کارمزدهایی که برای قراردادهای هوشمند در این شبکه پرداخت می‌کنید در مقایسه با اتریوم بسیار کم‌تر هستند.

امکان ادغام و هم‌کاری با سایر بلاکچین‌ها

ارز دیجیتال CRO از طریق پروتکل IBC می‌تواند با Crypto.org و سایر شبکه‌های IBC ازجمله کازموس (Cosmos) هم‌کاری کند. کاربران با استفاده از پل غیرمتمرکز کرونوس، می‌توانند CRO را از زنجیره Crypto.org به پلتفرم کرونوس منتقل کنند.

چه چیزی باعث شده است تا کرونوس منحصربه‌فرد باشد؟

تمرکز بلاکچین کرونوس بیشتر بر ارائه راه‌حل‌هایی درزمینه پرداخت، کسب‌وکار و خدمات مالی Crypto.com به کاربران معطوف است. دارندگان کرونوس و افرادی که آن را خریداری می‌کنند، قادرند از دارایی خود در شبکه کرونوس به‌عنوان اعتبارسنج استفاده کنند و آن را برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها به‌کار بگیرند.

همچنین، سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی که CRO را در برنامه خرید خود قرار می‌دهند، اهدافی مانند کسب درآمد و سود را در ذهن می‌پرورانند و انتظار افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال را دارند؛ چراکه با توجه به خدمات و نقشه‌راه کرونوس چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

علاوه‌براین، کرونوس افزون‌بر ارائه خدمات مالی در حوزه ارزهای دیجیتال، به کاربران خود یک کارت فیزیکی نیز اعطا می‌کند. کاربران با استفاده از این کارت می‌توانند ارزهای کرونوس را استیک کنند و سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد سود بگیرند. البته به‌دلیل تحریم‌، این قابلیت در دسترس ایرانیان قرار ندارد.

کرونوس با چه هدفی راه‌اندازی شد؟

یکی از اهداف اساسی بلاکچین کرونوس، برطرف کردن مشکلات بلاکچین‌های قدیمی‌تر است. در ادامه چند نمونه از راه‌حل‌های کرونوس را بررسی می‌کنیم.

کارمزد کم و سرعت بالا

ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات مقیاس‌پذیری و پشتیبانی از شبکه برای پرداخت سریع ازجمله اهداف کرونوس محسوب می‌شوند. Cronos می‌خواهد 50,000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند. جالب است بدانید این مقدار از بلاکچین بیتکوین نیز بیشتر است.

ارائه امنیت بالا

کرونوس با بهره‌گیری از فناوری غیرمتمرکز دیفای (DeFi)، سد بزرگی را در مسیر هکرها قرار داده است که به‌سادگی نمی‌توانند از آن عبور کنند!

پشتیبانی پیشرفته برای مدیران کسب‌وکارها

شرکت Crypto.com کیت توسعه نرم‌افزاری SDK را ایجاد کرده است. هدف این شرکت از انتشار این کیت ادغام راه‌حل‌های بلاکچین کرونوس با دانش فنی مدیران کسب‌وکارها است.

چه تعداد توکن کرونوس در گردش است؟

به‌طور کلی، 30,263,013,692 توکن CRO عرضه شده است که از این مقدار، 25,263,013,692 واحد آن در گردش است. همچنین، ارزش بازار این ارز دیجیتال در لحظه نگارش مقاله معادل 1,324,716,540 دلار است. جالب است بدانید این ارز دیجیتال رتبه ۳۵ام بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده است. برای خرید کرونوس کلیک کنید.

آیا CRO ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

برخی از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال ارز بومی Crypto.com، یعنی CRO را برای سرمایه‌گذاری توصیه می‌کنند. از نظر ارزش بازار، کرونوس یکی از ارزهای دیجیتال بزرگ در بازار به‌شمار می‌آید و پشتوانه یکی از صرافی‌های بزرگ دنیا (Crypto.com) را دارد؛ همین مورد به اعتبار کرونوس می‌افزاید.

بااین‌حال، برای آن‌که دریابید آیا در این لحظه این ارز دیجیتال ارزش خرید دارد یا خیر، باید تحقیقات خود را انجام دهید و تجزیه‌وتحلیل تکنیکال و فاندامنتال را در برنامه کار خود قرار دهید. در ضمن، از بررسی نمودارهای شمعی نیز غافل نشوید.

منبع:

Coinmarketcap.com

پربیننده ها

حاشیه ها

ورزشی

عکس خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *