اولتیماتوم آمریکا درباره مذاکرات برجام

پیش بینی بورس

ارزش معاملات خرد تنها ۲۸۸۰ میلیارد تومان بود. در بین صنایع شیمیایی‌ها، فلزات و بانک‌ها و در بین نمادها پالایشی یکم، دارا یکم و فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۱۷۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شیراز و توسن بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع شیمیایی و خودروسازی و نمادهای شلرد و شستا داشتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه نشست این کمیسیون با فعالان اقتصادی: در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه، بر لزوم حضور متولی بازار سرمایه مانند بازار پولی که متولی آن بانک مرکزی است در سطح هیئت وزیران تاکید شد.

واگذاری ۱۸ درصد سهام باقی مانده دولت در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در هیات واگذاری مصوب شد.

رضایی: این ۱۰ تصمیم برنامه کوتاه مدت ما برای تقویت بورس است، ولی جلسات ما ادامه دارد که بتوانیم به صورت اساسی بازار بورس را یک اصلاح بنیادین کنیم./ هم اکنون شاخص بورس روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار دارد. از اینجا به بعد ما این را تقویت می‌کنیم که بتواند بار بزرگتری را از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی و آرام آرام در ارتفاع بالاتری حمل کند؛ این مورد در دستورکار ماست. بزودی اصلاحات قابل توجهی در بورس انجام خواهیم داد.

خاندوزی: در خصوص زمان تغییر یارانه‌ها و افزایش میزان پرداخت یارانه‌ها در سال جاری، هیچ تاریخ دقیقی تعیین نشده است. این در حالی است که روز قبلی محسن رضایی گفته بود یارانه‌ها از دی ماه افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: تاکنون بحثی درباره افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی مطرح نشده است.

معاون اول رییس جمهور آیین نامه اجرایی مالیات خودروهای سواری و وانت دوکابین به ارزش بیش از یک میلیارد تومان را با هدف جلوگیری از فعالیت‌های سوداگرانه در بازار خودرو ابلاغ کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: وزارت جهاد کشاورزی از اول دی ماه ۱۴۰۰ ارائه لیست و معرفی واردکنندگان کالاهای اساسی را برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بانک مرکزی متوقف می کند./ براین اساس از ابتدای دی ماه نرخ ارز نهاده های دامی و گوشت مرغ به دلار نیمایی تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون اصل نود: مقررات اجازه داده به اندازه ۳۰ وانت ته لنجی کالای قاچاق وارد کشور شود که همین باعث ایجاد فساد شده، وانت‌هایی هستند که تا چهار متر کالا روی آن‌ها سوار شده است!

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان: اقلامی که در گام اول اجرای طرح، مشمول درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا هستند شامل آب معدنی، آبمیوه، نوشابه و ماءالشعیر، پوشک بچه، دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، غذا ساز، نوشیدنی‌ساز، ماکروویو و چرخ گوشت می‌باشند و مقرر است هر ماه به لیست این اقلام اضافه شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده ولی الله سیف و احمد عراقچی گفت: در این پرونده متهمان تقاضای اعمال ماده ۴۷۴ کرده بودند که این درخواست بررسی شد. دیوان عالی کشور اعمال ماده ۴۷۴ را تجویز کرده است و تجویز به معنای نقض رای صادره اولیه نیست. بر این اساس، ممکن است پذیرفته نشده و رای مجدداً ابرام و یا نقض شود که این بستگی به بررسی ها در شعبه هم عرض دارد.

سخنگوی قوه قضاییه: برخی از مسئولین در ارتباط با پرونده‌های بورس محکوم شدند، البته حکم در مرحله بدوی است و هنوز قطعی نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه: راه مبارزه با پرداخت‌های نجومی، انتشار فیش حقوقی نیست چراکه ممکن است فیش‌ها حاوی مواردی باشد که فرد نخواهد در جامعه مطرح شود و برای حل این موضوع قانون گفته که فیش‌ها وارد سامانه پاکنا شود.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان به علی لاریجانی: انتشار اسناد طبقه بندی شده جرم است./ اگر ثابت شود نامه لاریجانی محرمانه بوده و توسط او منتشر شده قابل تعقیب است.

رابرت مالی: در بازه زمانی در آینده‌ای نه چندان دور باید نتیجه بگیریم که دیگر برجامی در کار نیست و باید بر سر یک توافق کامل دیگر مذاکره کنیم و قطعا وارد دوره بحران تنش‌ها خواهیم شد. نسبت به ازسرگیری هر چه سریعتر مذاکرات وین امیدواریم.

پوتین: امیدها برای توافق با آمریکا به‌منظور محدود کردن گسترش ناتو در اروپای شرقی ضعیف است و حتی در صورت امضای یک توافق، نمی‌توان به واشنگتن درباره عمل به وعده‌هایش اعتماد کرد.

عین اللهی: با شیوع امیکرون دانشگاه‌ها موظف به برگزاری امتحانات پایان ترم در فضا‌ی باز و سالن‌های گسترده هستند.

اخبار مرتبط

اشتراک گذاری

ارسال نظر شما

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *