دوشنبه, 18 دی 1402

اخبار روز

ما را دنبال کنید

راهکار اساسی برای کاهش آلودگی هوای تهران چیست؟

۲:۳۰ ب٫ظ, ۱۸ دی ۱۴۰۲
کیفیت هوای تهران

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برقی‌سازی بهترین گزینه برای کاهش آلودگی پایتخت است.

به گزارش اقتصادآزاد؛ علی خضریان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا معضلی است که کلانشهر‌ها از جمله تهران آن درگیر هستند، اظهار کرد: برای حل ریشه‌ای این موضوع قانون هوای پاک تصویب شده است. یکی از راهکار‌های حل این معضل، را طبق تکلیف قانونی، برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است. برقی‌سازی ناوگان باید در کنار بقیه راه‌حل‌های مقابله با چالش آلودگی هوا دنبال شود.

خضریان با یادآوری این نکته که در ادوار گذشته شاهد بودیم که مدیریت شهری و حتی اعضای دولت، در مواجهه با این معضل در پاسخ به افکار عمومی، منفعلانه عمل کرده و وجود تحریم‌ها را بهانه می‌کردند، تصریح کرد: گاهی شنیده می‌شد که مسئولان دولت و شهری از مردم می‌خواستند برای آمدن باد و باران و رفع موقت آلودگی هوا دعا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که این معضل باید به صورت ریشه‌ای بررسی شده و راهکار‌های منطقی ارائه و پیاده شود که برقی‌سازی بهترین گزینه برای کاهش آلودگی هوا و پیشرفت سطح حمل و نقل عمومی است.

وی با قدردانی از شهرداری تهران برای حل این کلان مسئله شهروندان تهرانی گفت: شهرداری تهران فراتر از تکالیف قانونی خود، به این گزینه مهم توجه کرده و در تعامل مناسبی که با دولت در این دوره برقرار کرده است برای تأمین مالی و نهایی شدن قرارداد‌ها تلاش می‌کند.

پربیننده ها

حاشیه ها

ورزشی

عکس خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *