یکشنبه, 30 مهر 1402

اخبار روز

ما را دنبال کنید

زمان پرداخت مغوقات مستمری مددجویان بهزیستی

۲:۲۵ ب٫ظ, ۳۰ مهر ۱۴۰۲

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد دیگر افزایش پیدا کرده است و از آنجایی که باید مابه التفاوت این افزایش نیز پرداخت شود، رقم مستمری جدید اعلام شد.

زمان پرداخت  مغوقات مستمری مددجویان بهزیستی

با افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ ، رقم جدید پرداختی به حساب مددجویان اعلام شد.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) را به تصویب رساند و براساس آن دولت مکلف شد این افزایش را از فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اعمال کند.

 

در همین ارتباط دولت، از فروردین‌ماه تا پایان مردادماه تنها ۲۰ درصد مستمری مددجویان را افزایش داد تا اینکه سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه امسال اعلام کرد: پیرو دستور آیت‌الله رئیسی؛ ریاست جمهوری و با تأمین اعتبار صورت‌گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال، مجدداً ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۲۰ درصد مستمری افزایش یافته بود، افزود: با افزایش ۲۰ درصد فعلی مجموع مستمری مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۱ جمعاً ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

با احتساب افزایش ۲۰ درصد مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی رقم جدید پرداختی به مددجویان به شرح ذیل است:

یک نفره: ۱۰۹/۲۰۰ تومان

دو نفره: ۱۵۶/۰۰۰ تومان

سه نفره: ۲۱۸/۴۰۰ تومان

چهار نفره: ۲۸۰/۸۰۰ تومان

پنج نفره: ۳۴۳/۲۰۰ تومان

همچنین حسین گودرزی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت پرداخت معوقات ماه‌های گذشته همراه با افزایش ۴۰ درصدی مستمری به مددجویان دستگاه‌های حمایتی تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۲ مقرر شده بود که مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه قانون افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ابلاغ شده بود، کمیسیون اجتماعی خواستار پرداخت معوقات ۵ ماه گذشته به همراه این میزان افزایش مستمری به مددجویان دستگاه‌های حمایتی است.

زمان پرداخت مغوقات مستمری مددجویان بهزیستی

از ماه گذشته مستمری بهزیستی و کمیته امداد با افزایش ۲۰ درصدی پرداخت شد و قرار است به زودی مابه التفاوت ۵ ماه گذشته سال هم پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از واریز مابه‌التفاوت افزایش مستمری شهریورماه مددجویان کمیته امداد به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت خبر داد.

سید مرتضی بختیاری با اعلام این خبر گفت: مابه‌التفاوت افزایش ۲۰ درصدی مستمری شهریورماه مددجویان، شب گذشته به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شد.
وی افزود: با تصمیم دولت و مجلس شورای اسلامی، برای سال جاری افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان پیش‌بینی شده بود که طی پنج ماهه نخست سال ۲۰ درصد افزایش مستمری اعمال شد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت، پرداخت مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از شهریورماه اجرایی شد.

وی با بیان این که مستمری شهریورماه مددجویان هفته گذشته به حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد، ادامه داد: مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نیز شب گذشته پرداخت شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بختیاری در پایان تاکید کرد: مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در خصوص پنج ماه نخست سال نیز به محض اختصاص اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت، پرداخت خواهد شد.

با توجه به اینکه مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ابتدای سال باید ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما از ابتدای سال تا مرداد صرفا ۲۰ درصد این افزایش اعمال شده این پرسش مطرح می‌شود که آیا مابه‌التفاوت افزایش مستمری ۵ ماه گذشته پرداخت می‌شود!

جزئیات نحوه پرداخت افزایش ۴۰ درصدی

مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور موافقت کرد و آن را در بودجه سنواتی (سال ۱۴۰۲) به تصویب رساند.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار شد این افزایش از ابتدای سال ۱۴۰۲ اعمال شود، اما از ابتدای سال ۱۴۰۲ فقط ۲۰ درصد مستمری مددجویان این دو دستگاه حمایتی افزایش یافت و این روند تا پایان مرداد امسال ادامه داشت.

در همین ارتباط در تاریخ ۲۱ شهریور ماه امسال، سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: پیرو دستور آیت‌الله رئیسی؛ ریاست جمهوری و با تأمین اعتبار صورت‌گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال، مجدداً ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۲۰ درصد مستمری افزایش یافته بود، افزود: با افزایش ۲۰ درصد فعلی مجموع مستمری مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۱ جمعاً ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

پربیننده ها

حاشیه ها

ورزشی

عکس خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *