دوشنبه, 11 اردیبهشت 1402

اخبار روز

ما را دنبال کنید

واردات خودرو یگ گام نزدیک‌تر شد

۴:۴۱ ب٫ظ, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
قیمت خودرو واردات خودرو

به گزارش اقتصاد آزاد به نقل از اکوایران، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به دو فوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، با 162 رأی موافق از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ادیانی، نماینده دولت در تشریح کلیات این لایحه دوفوریتی گفت: براساس این لایحه دو فوریتی تسهیل‌گری در روند واردات خودرو مورد توجه قرار گرفته و در عمل شرایطی را که مانع تسهیل واردات خودرو به کشور می‌شود، از بین می‌برد.

به گفته وی، این لایحه دوفوریتی می‌تواند با تسهیل واردات تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد کند و با توجه به دغدغه‌مندی نمایندگان نسبت به بازار، به این دغدغه پاسخ داده می‌شود و می‌تواند در کل بازار اثر بگذارد.

نماینده دولت تاکید کرد که در بخشی از این لایحه موانعی که برای رعایت استانداردهای اروپایی برای خودروها مشخص شده لغو و استاندارد کشورهای مبداء با تأیید سازمان محیط زیست مورد قبول قرار گرفته، همچنین شرط وجود نمایندگی در داخل کشور به منظور تسهیل در ورود خودروهای نو و کارکرده و ماشین‌آلات راهسازی برطرف شده و وجود نمایندگی در کشورهای ثالث نیز به رسمیت شناخته می‌شود.

به گزارش اکوایران، یک روز قبل از جلسه استیضاح فاطمی امین – وزیر وقت صمت – نیز بانک مرکزی پیش از تصویب این لایحه خودرویی به پیشواز تهیه و ابلاغ شرایط واردات خودروهای کارکرده رفته و طی اطلاعیه‌ای، شرایطی را درمورد واردات خودروهای کارکرده ابلاغ کرد.

پربیننده ها

حاشیه ها

ورزشی

عکس خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *