یکشنبه, 6 خرداد 1403

اخبار روز

ما را دنبال کنید

چطور با کدملی وارد سامانه سهام عدالت شویم؟

۹:۳۸ ق٫ظ, ۶ خرداد ۱۴۰۳
قیمت سهام عدالت

در این مطلب با راهنمای جامع ورود به سامانه‌ی سهام عدالت و توضیح کامل درباره‌ی نحوه‌ی کار با این سامانه و بخش‌های مختلف آن با ما همراه باشید.

طرح اعطای سهام عدالت با هدف کمک به اقشار کم‌بضاعت جامعه از طریق سهیم کردن آن‌ها در سود سهام برخی کارخانه‌ها ایجاد شد. واجدین شرایط دریافت سهام عدالت که سود این سهام برایشان واریز می‌شود عموماً نیاز دارند که به اطلاعات سهام خود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل سامانه‌هایی برایشان طراحی شده است که از طریق آن‌ها بتوانند جزئیاتی درباره‌ی این سهام دریافت کنند.

سامانه‌ی سهام عدا‌لت که نام کامل آن «سامانه‌ی استعلام و آزادسازی سهام عدا‌لت» است به همین منظور در دسترس افراد دارای سهام عد‌الت قرار دارد. اگر می‌خواهید از نحوه ورود به این سامانه و همچنین، چگونگی کار کردن با آن مطلع شوید، این مطلب زومیت را بخوانید.

مرحله سوم سود سهام عدا‌لت چه زمانی واریز می‌شود؟

سال جدید ابزار باکیفیت بخر

سامانه سهام عدا‌لت

سامانه استعلام و آزادسازی سهام عد‌الت به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم قرار دارد تا از طریق آن به‌راحتی بتوانند به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام عدالت خود، از جمله مشاهده دارایی سهام عدالت، دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، افراد در صورت تمایل این امکان را دارند که با استفاده از سامانه سهام عدا‌لت برای آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند. از سال ۱۳۹۹ این امکان برای دارندگان سهام عدا‌لت فراهم شد که سهام خود را بفروشند. بنابراین، در حال حاضر دارندگان این سهام هم امکان نگه‌داری سهام نزد خود را دارند و هم می‌توانند آن را بفروشند و واگذار کنند.

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری است

افراد برای این فروش و واگذاری و همچنین، برای اطلاع از میزان دقیق دارایی سهام عدالت افراد می‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند. این سامانه با هدف مشاهده اطلاعات هویتی و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای کلیه‌ی سهامداران باشگاه سهام عدالت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه‌ی وجوه طراحی شده است.

البته این دو مورد همه کاربردهای سامانه سهام عد‌الت نیست و در مجموع کاربردهای این درگاه را این‌طور می‌توان لیست کرد:

مشاهده‌ی خلاصه‌ی وضعیت دارایی سهام عدا‌لت
ویرایش شماره تلفن همراه دارنده‌ی سهام عد‌الت
ویرایش شماره شبا متعلق به دارنده‌ی سهام عد‌الت
آزادسازی سهام عد‌الت

ورود به سامانه سهام عد‌الت

پس از آشنایی با کاربردهای سامانه سهام عدا‌لت قدم بعدی این است که روش ورود به این سامانه را برایتان توضیح بدهیم. به یاد داشته باشید که فقط افرادی می‌توانند وارد سامانه سها‌م عدالت شوند که سهام‌دار باشند و پیش از این سود سها‌م عدالت را دریافت کرده باشند.

برای ورود به این سامانه در مرورگر خود نشانی www.sahamedalat.ir را وارد و جست‌وجو کنید تا به صفحه‌ی اصلی این سامانه هدایت شوید. در همان صفحه‌ی اصلی روی گزینه‌ی «مشاهده‌ی دارایی سهام عدالت» کلیک کنید تا وارد فرایند ورود به سامانه شوید.

در صفحه‌ی جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود، لازم است کد ملی خود را وارد کرده و سپس روی گزینه‌ی «دریافت پیامک اعتبارسنجی» کلیک کنید؛ با انتخاب این گزینه یک کد برای شما پیامک خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که برای ورود به سامانه، شماره تلفن همراه باید تحت مالکیت فرد و متعلق به همان کدملی باشد.

چنانچه کدملی و شماره تلفن همراه باهم تطابق ندارند از طریق سامانه‌ی sahamedalat.ir می‌توانید شماره تلفن همراه در مالکیت خود را در سامانه ثبت کنید.

پس از این که کد ملی را وارد و روی گزینه «دریافت پیامک اعتبارسنجی» کلیک کردید، کادری به شما نمایش داده می‌شود که باید در آن کد نمایش‌داده‌شده را وارد و گزینه «تأیید» را انتخاب کنید. در ادامه یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که در صفحه‌ی بعد باید آن را در کادر مربوطه وارد و روی گزینه‌ی «ورود» کلیک کنید. به این ترتیب شما وارد پرتال خود در سامانه سهام عدا‌لت خواهید شد. به یاد داشته باشید که مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات برعهده‌ی سهام‌دار عدالت است.

پربیننده ها

حاشیه ها

ورزشی

عکس خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *